ι παιδικές αναμνήσεις είναι αυτές που μένουν πιο βαθιά χαραγμένες στον ανθρώπινο εγκέφαλο και σε ακολουθούν στην ενήλικη ζωή σου. Είναι αυτές που θα καταφέρουν να ξεπροβάλουν, ακόμα και όταν νομίζεις πως είναι καλά κρυμμένες σε κάποιο μικρό ντουλαπάκι του μυαλού. Η εικόνα των παππούδων να πηγαίνουν στον Όλυμπο για να μαζέψουν τσάι, ώστε να βγάλουν τον χειμώνα, είναι η ανάμνηση του Δημήτρη Χαλκιά, που έμελλε να εμφανιστεί χρόνια
αργότερα για να του δείξει πως το μέλλον του είναι αγροτικό.
Με αυτή την ανάμνηση, ο Δημήτρης Χαλκιάς μαζί με τον αδελφό του, Βασίλη, αποφάσισαν πριν από δέκα χρόνια να γνωρίσουν και να δώσουν στο καταναλωτικό κοινό τη μοναδική ποικιλία τσαγιού του Ολύμπου Sideritis Scardica. «Βρισκόμαστε στην Καρυά Ολύμπου, είναι ένα χωριό ψηλά στον Όλυμπο, σε υψόμετρο 1.000 μέτρων. Καλλιεργούμε αρωματικά φυτά και, κατά κύριο λόγο, το αυθεντικό τσάι του Ολύμπου, το οποίο αρχίζει να φύεται από τα 1.200 μέτρα και πάνω», αναφέρει στην «Ύπαιθρο Χώρα» ο Δημήτρης.
Ο Δημήτρης και ο Βασίλης, ξέροντας πως είναι στην κουλτούρα του Έλληνα να πίνειτσάι του βουνού, αλλά και πως το τσάι του Ολύμπου ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα της Ελλάδας, σε άρωμα, γεύση και μορφή, αποφάσισαν να μαζέψουν πολλαπλασιαστικό υλικό από την αυθεντική αυτή ποικιλία. Αφού το μάζεψαν, το μετέφεραν λίγο χαμηλότερα σε υψόμετρο 1.100 μέτρων σε μία καλλιέργεια πέντε στρεμμάτων. «Θέλαμε να παράγουμε το ίδιο ακριβώς τσάι που φύεται στον Όλυμπο. Γι’ αυτόν τον λόγο, όχι μόνο χρησιμοποιήσαμε σπόρους που προέρχονται από το βουνό, αλλά επιλέξαμε στα χωράφια μας η καλλιέργεια να γίνεται με απόλυτα φυσικό τρόπο. Αυτό σημαίνει πως δεν ψεκάζουμε, δεν λιπαίνουμε, ενώ τα χωράφια δεν είναι ποτιστικά. Με αυτόν τον τρόπο, αφήνουμε το τσάι να αναπτυχθεί στις ακριβώς ίδιες συνθήκες με αυτές του βουνού», τονίζουν τα δύο αδέλφια. Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, τα δύο αδέλφια κάνουν τις υπόλοιπες διαδικασίες με το χέρι. Συγκομίζεται με το χέρι, αποξηραίνεται παραδοσιακά, φυλάσσεται σε αποθήκες και έπειτα τυποποιείται από τους νεαρούς αγρότες με την επωνυμία «Οικογένεια Χαλκιά».
Ωστόσο, όπως κάθε αρχή, έτσι και αυτή των δύο αδελφών ήταν δύσκολη. «Είμαστε από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με το τσάι του Ολύμπου και τα πρώτα χρόνια ήταν δύσκολα, καθώς δεν υπήρχαν πολλοί που να γνωρίζουν, ώστε να μπορέσουν να μας βοηθήσουν. Κάναμε λάθη, αλλά μάθαμε μέσα από αυτά. Ξεκινήσαμε με δικά μας κεφάλαια και πήραμε τη γνώση που χρειαζόταν από το ΕΘΙΑΓΕ της Θεσσαλονίκης. Ήλεγξαν τους σπόρους που είχαμε μαζέψει, ήλεγξαν το χωράφι για να δουν αν είναι κατάλληλο, ενώ, όταν είχαμε την πρώτη συγκομιδή, ήλεγξαν και το προϊόν, ώστε να διαπιστωθεί ότι έχει ακριβώς την ίδια σύσταση με αυτό που φύεται στα 1.200 μέτρα», αναφέρει ο Δημήτρης.
Διάθεση προϊόντος
Όταν, λοιπόν, διαπιστώθηκε πως στο χωράφι των αδελφών Χαλκιά φύεται το ίδιο ακριβώς τσάι με αυτό του Ολύμπου, ο Δημήτρης και ο Βασίλης ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή να τυποποιούν το προϊόν με την επωνυμία τους και να το διαθέτουν τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στη ξένη σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γερμανία, η Αγγλία και η Αμερική. «Δεν ήταν δύσκολο να μπούμε στα καταστήματα, γιατί και η συσκευασία είναι όμορφη, ενώ ήταν κάτι το ξεχωριστό που δεν είχε η αγορά μέχρι τότε. Με αυτόν τον τρόπο, ήταν εύκολο να το προωθήσουμε στο καταναλωτικό κοινό».
Ο Δημήτρης αναφέρει πως η ζήτηση που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια τους οδήγησε στην αύξηση των στρεμμάτων τους, τα οποία έχουν φτάσει τα 100. Όπως τονίζει, βέβαια, αυτό δεν είναι αρκετό και γι’ αυτό στόχος του είναι να μαζέψουν και άλλους παραγωγούς της περιοχής, ώστε να δημιουργηθεί ένα είδος συνεταιρισμού: «Εμείς έχουμε ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια, έχουμε κάνει τα λάθη μας και τις προσπάθειές μας. Αυτό που ζητάμε είναι σε όποιον έχει όρεξη να του δείξουμε τι κάναμε εμείς, τα λάθη που κάναμε, ώστε να τα αποφύγει και όλοι μαζί να χτυπήσουμε τις αγορές».
Διάθεση υψηλής προστιθέμενης αξίας
Τα δύο αδέλφια, εκτός από όλα τα παραπάνω, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν μία συνεργασία με μία από τις πιο γνωστές εταιρείες καλλυντικών για τέσσερα χρόνια: «Εμείς προμηθεύουμε την πρώτη ύλη, εκείνοι τη μεταποιούν και βγάζουν σειρά καλλυντικών. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε αφού η εταιρεία είχε κάνει έρευνα για το τσάι που μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες της και κατέληξε στο δικό μας», αναφέρει ο Δημήτρης. ΠΗΓΗhttp://www.ypaithros.gr/to-autofies-fyto-karya-olympou-agrotes/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου