ΣΕΛΙΔΕΣ

Σάββατο 21 Απριλίου 2018

To ρόδι στην καρδιά ενός success story

ΗΛΕΙΑ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Υστερα από 3,5 ώρες διαδρομής, το τουριστικό λεωφορείο με τους 18 ξένους δημοσιογράφους –προσκεκλημένους σε αποστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής– φθάνει στο Κολίρι, έξω από τον Πύργο Ηλείας. Τριακόσια μέτρα μακριά από τις εκβολές του Αλφειού, βρίσκεται η «Αλφειός – Ρόδι», η πρωτοποριακή μονάδα παραγωγής προϊόντων με βάση τον ομώνυμο καρπό. Ηταν Ιανουάριος του ’16, όταν το εργοστάσιο ξεκίνησε την επίσημη λειτουργία του, αξιοποιώντας τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία για να αναπτυχθεί και να
προσφέρει απασχόληση σε εκατοντάδες οικογένειες της περιοχής.
Την ημέρα της επίσκεψης, στην οποία συμμετείχε και η «Κ», πολλές από τις οικογένειες αυτές ήρθαν στο εργοστάσιο μαζί με τα παιδιά τους για να υποδεχθούν τους δημοσιογράφους. Πάνω σε διακοσμημένα με ρόδια καφάσια, που είχαν στηθεί μέσα στον χώρο της επιχείρησης, οι εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης κάθισαν και άκουγαν με προσοχή όσα τους εξηγούσε για την ελληνική εταιρεία-πρότυπο ο διευθύνων σύμβουλός της, Παρασκευάς Παρασκευόπουλος. «Πριν από 5 χρόνια απευθύνθηκα σε γνωστούς και φίλους από την Αρκαδία και την Ηλεία και τους ζήτησα να πάρουν μέρος σε αυτό το εγχείρημα, βλέποντάς το ως μία πρωτοβουλία απέναντι στην κρίση», είπε ο κ. Παρασκευόπουλος. «Ξεκινήσαμε 69 άτομα και σήμερα είμαστε 250 οικογένειες. Καλλιεργούμε τα ρόδια στα κτήματά μας, που εκτείνονται σε 2.000 στρέμματα, τηρώντας όλους τους κανόνες της ορθής καλλιεργητικής πρακτικής και έχοντας τα πιστοποιητικά agro global», τόνισε.
Το ρόδι, ένα προϊόν άφθονο στην Πελοπόννησο, αποτελεί μια δυναμική καλλιέργεια και συγκαταλέγεται στις υπερτροφές, αφού έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον καταναλωτή. Με αυτά τα δεδομένα, η ιδέα προχώρησε γρήγορα. Σήμερα από τις 165.000 ροδιές των καλλιεργητών της «Αλφειός – Ρόδι», παράγονται 800 τόνοι και διακινούνται στην ελληνική αγορά 230.000 μπουκάλια χυμού. Ενα προϊόν χωρίς «make up», όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρείας κατά την ξενάγησή μας στα κτήματα, αφού πρόκειται για 100% φυσικό χυμό χωρίς γλυκαντικά και συντηρητικά. «Στόχος τα επόμενα δύο χρόνια είναι να φτάσουμε τις 5.000 τόνους, καθώς τα δέντρα θα ωριμάζουν και θα έχουμε αύξηση της παραγωγής, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά υπολογίζουμε ότι θα εμφιαλώσουμε γύρω στις 400.000 μπουκάλια, φτάνοντας στο σημείο από όπου θα ξεκινήσει πλέον η κερδοφορία της εταιρείας», λέει στην «Κ» ο Γιώργος Αναστόπουλος, υπεύθυνος για τον έλεγχο ποιότητας.
Ο χυμός κυκλοφορεί σε 2.000 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, κυρίως σε μικρά σούπερ μάρκετ, ενώ ως φρούτο εξάγεται στην Ιταλία, στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στη Σερβία, στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία. Αυτή την περίοδο, η εταιρεία δημιουργεί ένα Δίκτυο που αναζητεί περισσότερα σημεία πώλησης με στόχο από τον νέο χρόνο αυτά να φτάσουν τις 5.000 και να διακινούν όχι μόνο τον χυμό, αλλά και τα νέα προϊόντα που η «Αλφειός» ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά, όπως η μαρμελάδα και το μπαλσάμικο, με βάση, τι άλλο; Το ρόδι.
Η χρηματοδότηση
Η επένδυση στο εργοστάσιο έφτασε το ύψος του ενός εκατ. ευρώ. Από αυτό το ποσό, το ένα τέταρτο προήλθε από το πρόγραμμα Leader, που λειτουργεί στο πλαίσιο της πολιτικής αγροτικής ανάπτυξης της Ε.Ε. Η «Αλφειός – Ρόδι» κατάφερε να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. χάρη στο βιώσιμο business plan που παρουσίασε, αλλά και στην καινοτομία της. «Πρόκειται για μια πρωτοποριακή στη διαχείρισή της επιχείρηση. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων σε έναν τομέα ζωτικής σημασίας, τον αγροτικό, και δημιουργεί προστιθέμενη αξία, όχι μόνο για τις οικογένειες που καλλιεργούν τις ροδιές, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή», τόνισε στην «Κ» η Αννα Ευσταθίου, υπεύθυνη Τύπου στην αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, που συνόδευε τη δημοσιογραφική αποστολή.
Από τις 250 οικογένειες που μετέχουν στην εταιρεία, οι 180 δεν έχουν, πάντως, ως κύριο το αγροτικό επάγγελμα. «Είναι γιατροί, δικηγόροι, πανεπιστημιακοί, δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, στρατιωτικοί καθώς και άνεργοι που αναζητούν είτε κάποιο βασικό είτε κάποιο συμπληρωματικό εισόδημα», λέει ο κ. Παρασκευάς Παρασκευόπουλος. Ο Νίκος Κολιπέτσας, που πήρε μέρος στο εγχείρημα με τέσσερα στρέμματα ροδώνα στη Γορτυνία, εξηγεί στην «Κ» για ποιο λόγο αυτή η επένδυση αποτέλεσε πρόκληση για τον ίδιο. «Πιστεύω ότι το ρόδι και όλα τα παράγωγά του θα είναι το μέλλον της αγροτικής καλλιέργειας. Βλέποντας την κρίση να κορυφώνεται, αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό από το βασικό επάγγελμά μου. Ελπίζω να πείσω τα παιδιά μου που ζουν στην Αθήνα ότι το μέλλον για την Ελλάδα είναι ο πρωτογενής τομέας», καταλήγει.  ΠΗΓΗ http://www.kathimerini.gr/930272/article/epikairothta/ellada/to-rodi-sthn-kardia-enos-success-story

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου