ΣΕΛΙΔΕΣ

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015

Βιολογικά αγγούρια

Βιολογικά αγγούρια

Μετά από τις ντομάτες, το λάχανο και τα κρεμμύδια, τα αγγούρια είναι το τέταρτο πιο ευρέως καλλιεργούμενο φυτό στον κόσμο. Το βρίσκουμε σε όλες τις ηπείρους και χρησιμοποιείται σε όλα τα είδη της κουζίνας.
Βιολογικά αγγούρια

Λίγη ιστορία για το βιολογικό αγγούρι

Τα αγγούρια είναι γνωστά επιστημονικά ως «Cucumis sativus» και ανήκουν στην ίδια βοτανική οικογένεια με τα πεπόνια. τα καρπούζια και τις κολοκύθες.
Έχουν ευχάριστο άρωμα, τονώνουν την όρεξη αλλά και τη δραστηριότητα των πεπτικών αδένων. Δεν έχουν μεγάλη διατροφική αξία ωστόσο έχουν πολλές θρεπτικές και θεραπευτικές ιδιότητες.
Τα αγγούρια ευδοκιμούν τόσο εύκρατο όσο και τροπικό περιβάλλον και απαιτούν γενικά θερμοκρασίες μεταξύ 60-90 ° F/15-33 ° C. Τα πρώτα αγγούρια είναι πιθανό να καλλιεργήθηκαν στην Δυτική Ασία (και ίσως πιο συγκεκριμένα στην Ινδία) ή σε μέρη της Μέσης Ανατολής.
Τα αγγούρια αναφέρονται σε υπόμνημα του Γκιλγκαμές — ενός βασιλιά της Ουρούκ που έζησε περίπου το 2500 π.χ. εκεί που είναι σήμερα το Ιράκ και το Κουβέιτ. Ήταν περίπου 3.300 χρόνια αργότερα όταν το Αγγούρι καλλιεργήθηκε και εξαπλώθηκε στην Ευρώπη. Και δεν ήταν μέχρι την εποχή των Ευρωπαϊκών εποίκων που τα αγγούρια τελικά εμφανίστηκαν στη Βόρειο Αμερική μετά το 1500.
Έχουμε δύο κατηγορίες αγγουριών. Αυτά που παράγονται για να καταναλωθούν νωπά (είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος και έχουν χοντρότερη φλούδα), και αυτά που προορίζονται για τουρσί (είναι συνήθως μικρότερα και έχουν λεπτότερη φλούδα).
Τα αντιοξειδωτικά και οι βιταμίνες του αγγουριού
Τα αγγούρια είναι μια πολύτιμη πηγή συμβατικών αντιοξειδωτικών θρεπτικών ουσιών, όπως βιταμίνη C, β-καροτένιο και μαγγάνιο, επίσης περιέχουν κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β5.
Τα αγγούρια περιέχουν πολυάριθμα φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά (apigenin, luteolin, quercetin και kaempferol), τις λιγνίνες (pinoresinol, lariciresinol και secoisolariciresinol) και triterpenes (cucurbitacins A, B, C και D). Οι λιγνίνες (πολυφαινόλες) που περιέχουν τα αγγούρια έχουν μελετηθεί εκτενώς σε σταυρανθή λαχανικά (όπως το Μπρόκολο και το λάχανο) και allium λαχανικά (όπως το κρεμμύδι και το σκόρδο), και έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων καθώς και τον κίνδυνο εμφάνισης αρκετών τύπων καρκίνου (στήθους, μήτρας, ωοθηκών και προστάτη). Επιπλέον τα αγγούρια είναι μια εξαιρετική πηγή της αντιφλεγμονώδους βιταμίνη K.
ΠΗΓΗ at: http://www.viologika.gr/viologika-aggouria.php#sthash.x7LGjLqe.dpuf